کابل نسوز
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1057
:: باردید دیروز : 724
:: بازدید هفته : 4282
:: بازدید ماه : 8794
:: بازدید سال : 46646
:: بازدید کلی : 1672546
کابل نسوز

سیم و کابل سیلیکونی چیست؟
بسیاری از سیم ها و کابل ها توسط شرکت های مختلف تولید می شوند که هر کدام دارای پوشش های خاصی از مواد مختلف هستند. در این میان برخی از پرفروش ترین سیم ها سیم و کابل های سیلیکونی هستند که نسبت به سیم های دیگر ویژگی های بهتری دارند و ما در این مقاله این سیم ها و کابل ها را به شما معرفی می کنیم.

انواع سیم و کابل های موجود در بازار دارای روکش پی وی سی و سیلیکونی هستند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. در این میان استفاده از سیم و کابل سیلیکونی در هر شرایطی ایمن تر است زیرا مزایای بیشتری دارد. انواع سیم و کابل های سیلیکونی نسوز دارای روکش سیلیکونی می باشند. این عنصر شیمیایی شباهت زیادی به فلز دارد و در برابر دماهای بالا و زیر صفر مقاومت خوبی دارد و بهترین عایق سیم و کابل برق محسوب می شود. سیم ها و کابل های سیلیکونی در محدوده دمایی 60- تا 300 درجه سانتیگراد مقاومت خوبی دارند و می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند.
سیم و کابل نسوز چیست؟
کارخانه های مواد شیمیایی و پالایشگاه های نفت بیشترین نیاز را به سیم و کابل هایی دارند که در برابر دمای بالا مقاومت کنند.زیرا این صنایع دارای دستگاه هایی هستند که باید با مصرف حرارت بالا کار کنند.

مزایای استفاده از سیم و کابل های مقاوم در برابر آتش

این سیم ها می توانند مواد شیمیایی، رطوبت، روغن های مختلف را تحمل کنند و بادوام هستند. ضمناً این سیم ها و کابل ها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار مقاوم بوده و فرسوده نمی شوند و امکان آتش سوزی در آنها وجود ندارد.
مشخصات انواع سیم و کابل سیلیکونی
سیم سیلیکونی می تواند یک درپوش یا دو کلاهک داشته باشد که درپوش بالایی آن سیلیکونی است. این در حالی است که کابل سیلیکونی دارای چندین رشته سیم است که دارای دو غلاف است و بعد از غلاف داخلی که سیم ها را در هم می پیچد، غلاف دوم از سیلیکون ساخته شده است. لازم به ذکر است که معمولاً پوشش داخلی سیم و کابل از فایبرگلاس می باشد.

مهمترین دلیل پرفروش ترین انواع سیم و کابل سیلیکونی مقاومت بالای آنها در برابر دمای بسیار بالا می باشد. این سیم ها و کابل ها در بسیاری از کارخانه ها و صنایعی که دارای دستگاه هایی هستند که برای کارکردن به دمای بالا نیاز دارند استفاده می شود.این کابل ها و سیم ها ضمن تامین برق دستگاه ها از جان کارگران نیز محافظت می کند و احتمال آتش سوزی و گسترش آن را به صفر می رساند.

از ویژگی های این سیم ها می توان به مقاومت آنها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مانند مناطق مرطوب، خشک و بیابانی، ولتاژ بالای جریان الکتریکی، رسانایی بالا در برابر اجسام مختلف، رشد قارچ در آنها، دود کم، عدم سمیت، انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر اجسام مختلف اشاره کرد. اشعه ماوراء بنفش خورشیدی، استفاده طولانی مدت، بدون فرسایش، مواد شیمیایی، اسیدها، روغن ها، نمک ها و غیره.

درست است که هر سیم و کابل سیلیکونی مشتعل نمی شود، اما در صورت آتش سوزی، آتش را منتقل نمی کند و اجازه سرایت آن به قسمت های دیگر را نمی دهد. شایان ذکر است که این سیم ها می توانند دمای بالای لحظه ای و مداوم مستقیم و غیرمستقیم را به خوبی تحمل کنند و آسیب نبینند.

باید گفت کابل های نسوز سبک هستند و به راحتی قابل جابجایی و استفاده در صنایع مختلف می باشند. اما لازم به ذکر است که انواع سیم و کابل های سیلیکونی قابل بازیافت نیستند و قیمت آنها از سیم و کابل پی وی سی بالاتر است.کابل نسوز یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین کابل ها در ساختمان سازی است. این کابل ها ایمنی بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی دارند، دود کمی دارند و از گسترش شعله جلوگیری می کنند.

کابل های ضد حریق در برابر تغییرات دما کاملا مقاوم بوده و حاوی گاز کشنده (هالوژن) نیستند. این کابل در انواع مختلفی مانند کابل ابزار دقیق، کابل کنترل، کابل برق، کابل فشار قوی، کابل جرقه زن و غیره طراحی شده است.

کابل های مقاوم در برابر حریق باعث افزایش سطح ایمنی، جلوگیری از خسارات جانی و مالی و با رعایت اصول علمی و فنی در ساختار و توسعه شبکه انتقال نیرو، شبکه ها و سیستم اعلام حریق و ... از نظر مقاومت نوع و متریال به کار رفته در ساخت و ساز مقاوم در برابر آتش هستند.
دو دلیل اصلی برای جستجوی کابل های مقاوم در برابر شعله وجود دارد. ابتدا کابل برق در محل نصب و راه اندازی در معرض دمای بالا، حرارت یا آتش سوزی قرار می گیرد، از طرفی کابل سالم می ماند و در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی به کار خود ادامه می دهد. کاربرد قابل توجه این کابل ها در سیستم های اعلام حریق، اعلام حریق و ارتباطات صوتی می باشد.این نوع کابل ها معمولا در صنایع پتروشیمی، سیمان، نیروگاه ها، صنایع دفاعی، صنایع نفت و گاز، واگن های راه آهن، کارخانه های خودروسازی، کوره ها، صنایع لوازم خانگی حرارتی، کارگاه ها و ریخته گری، تجهیزات پزشکی، سیم کشی هواپیما استفاده می شود. ، لوازم آشپزخانه، تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود. از جمله کابل های نسوز پرکاربرد می توان به کابل نسوز شیلددار و کابل نسوز سیلیکونی اشاره کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

استاندارد کابل مقاوم در برابر آتش
با توجه به اینکه سیم ها و کابل های مقاوم در برابر حریق مورد استفاده در ساختمان ها از مهمترین امکانات ساختمان ها هستند، باید استاندارد خاصی داشته باشند تا بتوانند تا آخرین لحظه دوام داشته باشند و در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی زمان بیشتری برای حفظ کار بهتر داشته باشند. .

بنابراین سیم و کابلی که انتخاب می کنیم باید مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی باشد. این استانداردها ابعاد فیزیکی و شیمیایی، اندازه مقطع، درصد خلوص سیلیکون، استحکام کششی، تحمل دما و غیره را مشخص می کند.



تعداد بازدید از این مطلب: 221
برچسب‌ها: کابل نسوز ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید